WAARDE CREATIE

De afgelopen decennia is de bloemensector vooral bezig geweest met het efficiënter en effectiever maken van teelt- en logistieke processen. Om verder waarde te creëren op dit vlak geeft met name nieuwe technologie nog de mogelijkheden. Voor de toekomst zal de waarde creatie echter meer gaan komen uit duurzaamheid, transparantie en marketing. Met name het laatste punt acht Hofland Freesia cruciaal voor succes. De (latente) functionele en emotionele behoeftes van consumenten, winkelformules en andere ketenpartners moeten (meer) centraal staan bij het ‘denken en doen’. Producten, diensten en concepten moeten op deze behoeften scherp aansluiten. Met maatwerk voor de formule of het distributie kanaal. En op een manier die geloofwaardig en respectvol is.

Hofland Freesia is op het gebied van freesia’s een toonaangevend kwekerij en marketing organisatie. Door haar mentaliteit. En door innovatie, samenwerken, maatwerk en daadkracht.

DE CONSUMENT

De consument heeft een sterke emotionele binding met bloemen. Ook met de freesia. Daarbij zijn de codes al geruime tijd hetzelfde: een mooie, sterke en geurende bloem, met veel kleuren en toepassingsmogelijkheden. Maar echt vernieuwing is er nog niet, terwijl de consument dit wel graag wil.

Hofland Freesia heeft uitgesproken ideeën over hoe we de consument kunnen verrassen, zonder daarbij te verwarren.

ZAKELIJKE MARKT

Vers in zijn algemeenheid groeit. Met name bij de retailer. Ook bloemen zie je steeds vaker in niet traditionele kanalen. In niet traditionele vormen. De freesia is voor deze nieuwe markten uitstekend geschikt, vanwege het feit dat het een mooie en sterk bloem is. Met een goede marge. Maar om in deze beweging mee te kunnen moet je meer in concepten acteren, dan in producten. Hofland Freesia inspireert u graag.

KETEN EN MEDEWERKERS

Hofland Freesia is een commerciële onderneming, maar is van mening dat waarde creatie verder gaat dan alleen volume en marge doelstellingen. Goede zorg voor ‘people en planet’ zijn ook belangrijk. Door verder te kijken en meer te doen dan het primaire proces streeft Hofland Freesia naar het scheppen en borgen van duurzaamheid.